Låt bli mobilen,gör något bra!


Imorse hade jag svensktal i skolan och där argumenterade jag emot barnarbete,berätta lite om vad unicef gör och avslutade med hur vi kunde hjälpa till,som jag sa till de som var där har detta inget med barnarbete i sig stt göra men av att gå in på www.tap.unicefusa.org och lägga din mobil åt sidan kan du för var 10:e minut,skänka en dags rent vatten till behövande så under lektionen imorse testade jag appen och det gäller verkligen att inte röra den,jag skulle bara flytta min mobil så jag fick plats med sakerna på bänken men då stod där jag hade 10 sekunder på mig att lägga den stilla igen. Vad jag fattat det som gäller detta bara mellan den 1-31 mars så ni har några dagar till på er att göra skillnad,jag menar så svårt är det inte att låta mobilen vara,det tar väl tex mer än 10min för dig att äta frukost,middag,städa,plugga och allt man kan göra. Så gör någons dag och gör som jag och lägg undan din mobil ett tag! 
Allmänt | |
Upp