Lägenhet

Hej på er! Det har nu gått en månad sen vi hördes sist,dagarna efter mådde jag ännu värre då nya saker kom upp och slet mig i stycken men nu är jag på bättringsvägen och har till och med mått bra och haft kul periodsvis så det känns bra. Jag har hunnit jobba en del,en vecka på läger,på felix bland gurkorna och även gått och skaffat mig ett ''timmis-jobb'' på en hamburgarkedja i byn så det känns skönt att det börjar rulla in lite cash.
 
På tal om cash går det här med lägenhet runt i mitt huvud 24 timmar om dygnet sen jag var tvungen att flytta hem igen. Även om jag älskar min familj mår man liksom inte bra av att vara hemma när man flyttat en gång. Ovan på det så håller min syrras rum på att bli renoverat så hon och jag delar på mitt rum med alla mina saker från lägenheten,vill seriöst klättra på väggarna,får panik på den lilla ytan! Jag var på intervju för ytterligare ett jobb i tisdags och herrej****r (om man får säga så) vad jag vill ha det jobbet! Först och främst är det på heltid så det är 7.30-17 varje vardag,hatar inte veta när man ska jobba nästa gång så schema är bäst,dessutom kräver linjen jag vill gå på sen att man måste jobbat 18 månader heltid innan man får söka in så detta hade varit så himla perfekt. För att inte glömma att jag har råd med lägenhet!!!
Jag hörde med en hyresvärd jag känner som sa där var en ledig i november,säger bara som Morran ''jag vill haaaaaa''! 
 
Sitter dagar ut och dagar in och drömmer om att få handla bestick och handdukar haha...inte de roligaste sakerna kanske men jag längtar så himla mycket! Och tänkt så mysigt jag kommer ha det,kunna ta hem vem jag vill när jag vill,sleepovers med kompisar och har redan tvingat en kompis att komma på drinkkväll. Ja mamma är nog rätt trött på mig nu,hon påstår jag säger ''jag vill flytta'' 15 gånger om dagen men säger det faktiskt bara 5 gånger/dagen men det kanske är 5 för mycket haha...
Jag har redan hunnit och skriva en lista på allt jag behöver och går och kikar på mina saker som står och samlar damm flera gånger om dagen,försöker verkligen försöka räkna ut om jag klarar det med min ekonomi jag har nu om jag inte får jobbet jag väntar svar från. Vill så gärna bli självständig igen om man kan säga så..
 
Men nu ska vi snart hämta lillasyrran hos kompis och sen köpa glass,behövde bara skriva av mig lite av min längtan nu medans jag var på ganska bra humör!

Ha en bra kväll så hörs vi nästa gång!
kram
Allmänt | |
Upp