Recept för att klara vintern del 2

Sist pratade vi ju om att hålla huden återfuktad,idag handlar det om håret som är minst lika viktigt! Så nu kör vi helt enkelt!
 

Recept 1

Du behöver:

1. 4 msk naturell yoghurt 

2. 1 äggula 

3. I tsk honung 

4. 1 msk olivolja

Gör såhär: För denna mask gäller samma ordning som för recept 1. Blanda därför ingredienserna, massera in dem varsamt i håret och låt inpackningen verka i 15-30 minuter. Skölj håret väl med ljummet vatten. Har testat med bara ägg och olja med och det funka också bra!

 

 

Recept 2 : Hårkur som återfuktar och ger håret lyster

Du behöver:

1. 3 matskedar blåbär

2. 2 dl naturell youghurt


3.1 Avokado

Gör såhär: Blanda Avokado, blåbär och yoghurt noggrant tills det blir en slät inpackning. Låt hårmasken sitta i 30 minuter innan du sköljer av den i kallt vatten. 

 

 

Recept 3

Du behöver:

Kokosolja

Gör såhär: Inte mycket svårare än så att man tar en matsked med oljan (ifall den är fast) här är så varmt så min olja är alltid smält så jag brukar bara hälla ut väldigt mycket i handen då jag kör på ju mer desto bättre när det kommer till kokosolja. Sen låt det sitta i i kanske 30min,jag gillar sova med det. Sen sköjer du bara ur det som vanligt!

Allmänt | |
Upp