60 om mig

 

 

1. Hur gammal är du?
17 extremt kalla vintrar

2. Hur gammal känner du dig?
känner mig som en 96:a men i sinnet 12

3. Vad har du gjort i dag? 
Pluggat och tänkt allt för mycket och djupt

4. Vilken film såg du senast? 
en film med fröken Duff som jag inte kommer ihåg vad den hette

5. Vem ringde du senast? 
haha jag har inte ringt på flera veckor..

6. Är du besatt av någonting?
choklad och pussar

7. Vad är du rädd för? 
spindlar,folk som leker med mina känslor,att vara ensam,bli lämnad,att kakaon ska ta slut,döden,att sommarn inte ska komma tidigt i år,att jag ska börja blöda (har blod fobi),disktrasor..HATAR disktrasor,framtiden,att mina drömmar ska krossas,att jag och min familj ska bli ovänner,att jag,sofia & carro inte ska hålla kontakten efter studenten...och såååå mycket annat

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
ett fyrkantigt rum,vita möbler,kallt,hög musik

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
haha nej...

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? 
nej..

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? 
svart,vitt,blått och vinrött,kan inte säga en...

12. När vaknade du i dag?
halv åtta,sen somnade jag om och vakna halv tio,gick ut och la mig i soffan och somnade och vaknade vid halv 1 när hundarna väckte mig...(som vanligt...)

13. Vilken är din favorithögtid?
midsommar!!!!! jag äälskar midsommar,jordgubbar,glass och överdrivet glada människor!

14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
maldiverna...

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? 
kan inte komma på någon just nu faktiskt...

16. Hur vill du tillbringa din pension?
resa mycket,ta dagarna som de kommer och bara njuta!

17. Vad lyssnar du på just nu? 
Mirror-Lil Wayne
Längesen-Petter (även med Lasse berghagen haha..)                                                                                 Kom och håll om mig-Timbuktu

haha deppigt värre,men idag är en sådan dag!

18. Har du någon gång brutit ett ben?
det enda jag brutit är två tår på en fest,har ingen aning hur det gick till dock...

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
mjölk, frukt,mjöl,bakpulver,kakao

20. Vem är din favoritkändis?
Den var svår...jag har så många så kan inte bestämma mig

21. Vad är du på för humör just nu?
är uttråkad,''fundersam'' och lite smått ledsen kanske

22. Vilka världsdelar har du varit i?
haha bara europa

23. Snarkar du?
asså folk säger jag gör det men jag tror inte att jag gör det...inte jämfört med hur högt mina föräldrar snarkar hahah gud ni ska höra dem!

24. Vilka yrken har du provat på?
jobbat i disken,''jobbar'' som fotograf, sen har jag praoat som mäklare och på dagis om man nu kan räkna det som provat på

25. Hur går du helst klädd?
På sommaren- klänning eller shorts och linne/bikiniöverdel

På vintern-svarta jeans,vinröd stickad tröja och converse (haha ja jag hatar vinterskor)

26. Vilket stjärntecken är du född i?
vattuman

27. Vilket är ditt favoritgodis?
killar sånt naturgodis som är typ kokos i choklad,hallon&lakrits döskallar,nappar,mormors tänder,polkagrisar..ja jag gillar rätt mycket hahah

28. Vad sa du senast?
just nu sitter jag och sjunger så jag sjöng ''djupaste hav lika så'' haha...

29. Vilket är ditt bästa ämne i skolan?
kommunikationen tycker jag är en helt okej lektion trots den är 3h,nu ska dock läraren vara pappaledig så får se hur rolig den blir nu..

30. Vad har du på dig just nu?
svarta jeans och vinröd hoodie

31. Vilken är din favoritaffär?
gina,bikbok,cubus,new yorker,whoops,tger,ikea och alla mataffärer haha...

33. Vad har du i dina fickor?
ingenting just nu men annars typ linslock,mobil,mynt,kvitto och sånt krafs

34. Vad köpte du senast?
brownies till två tjejer på min gamla gymnasieskola som de fick i alla<3dag-present 

35. Hur många gånger har du flyttat?
ingen,hade dock velat flytta från dena hålan in till en lite större håla 1 mil härifrån

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
musik,sällskap,obegränsat med tändstickor

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
båda två tyvärr

38. Senaste filmen du såg på bio?
elysium eller vad den heter?

39. Har du blivit sydd någon gång?
jupp,när jag tog bort födelsemärken på ryggen,inte det skönaste måste jag säga!

40. Har du någon gång badat naken utomhus?
haha faktiskt inte

41. Vad åt du till frukost?
pastasallad med vitlökssås haha ja jag har konstiga frukostvanor ibland...

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 
var sju,det största problemet jag hade var att jag inte fick välja kläder själv (vilket jag tackar mamma för idag..) och livet lekte och rulla på!

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? 
om jag ens hade haft körkort...

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
på nattduksbordet

46. Vad var det senaste du åt? 
mer pastasallad 

48. Är du blyg?
till en början men när man lärt känna mig är jag en mycket galen tjej haha!

49. Vilken var den sista konserten du var på? 
kan inte minnas jag varit på någon över huvud taget

50. Vad heter du i andranamn? 
Emelie & Viktoria

51. Har du varit med om en bilolycka? 
nja,ingen allvarlig sådan,när jag var liten halka vi som in i,när vi skulle hämta Nova körde vi liiite (mycket!) för fort och höll på att smälla rejält med en buss som kom från höger,skrattar fortfarande åt resenärernas miner även om det inte alls var kul,sen typ har vi råkat backa in i en kille men haha det var inte så farligt...låter som min familj är rätt vårdslösa i trafiken haha!

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? 
har inte alla det? jag har iaf väldigt mycket ja...

53. Vilken är den roligaste träningsformen?  
den när man är astrött och ska ta sig från soffan/sängen till kylen,den kan se rolig ut,tro mig!

54. Har du några husdjur?
två hundar,en katt,en hamster och 1000 kråkor utan för fönstret om det räknas

55. Vill du gifta dig?
haha har precis som många andra tjejer tänkt på mitt bröllop sen jag var liten och sprang i blinkande skor...

56. Var växte dina föräldrar upp? 
mamma,i samma hus som vi bor i nu typ,pappa i polen tills han var 3 tror jag

57. Har du någon gång ringt polisen? 
nej och jag är glad jag sluppit göra det faktiskt

58. Har du svenskt ursprung? 
ja det skulle jag väl säga

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? 
många! alle,alle-balle,alle-balle-fikon-skalle,alle-balle-hallon-skalle,alice-sprallis,sprallis,som de flesta lärare av någon anledning kallar mig Karlsson,alle-gulle...,polski och ja himla massa annat!

60. Vilka är dina största svagheter?
jag är för snäll,lätt att utnyttja,skämmer bort mina vänner om jag har råd (bra för dem dåligt för min ekonomi haha..)jag får skuldkänslor heeeela tiden för något som inte ens har med mig att göra

Frågor | |
Upp