alla behöver en kram | en kram är till för att dela

 
Oj,folk hör av sig/skriver till mig från höger och vänster,skickar ''internetkramar'',stöttar och pratar. Jag har alltid varit van vid människor som säger ''jag kramar inte dig för när man är ledsen vill man vara själv'' nej det vill inte jag! Jag behöver värme och någon som håller om mig för några sekunder,jag behöver en kram och någon som säger ''jag finns här om det är något & du vet du alltid kan prata med mig''. Det har jag fått idag,alla behöver en kram någon gång lite då och då även om personen inte är ledsen eller arg. Alla behöver känna sig omtyckta.
Vilket fick mig att tänka på en sak jag hörde här om dagen,det var en tjej som sa ''oj,jag är inte van vid att folk är snälla mot mig'' det kom som en liten chock för mig,att inte vara vad vid att någon är snäll...det måste vara hemskt,så får jag såhär mycket ''snällhet'' på/mot mig,önskar jag kunde dela med mig lite till er som inte är vana vid att folk är snälla mot er,man blir nästan själv lite ledsen av att höra det,håller ni inte med?
Det jag ville komma till med hela den här snäll-texten är i princip bara en mening som Ellen Degeneres säger i slutet på var show hon gjort- be kind to one another. 
Läsvärt | |
Upp